Salvem el Casc Antic: Impressions del Ple de Districte del passat 8/5/2012


A continuació us fem arribar les opinions desde la Plataforma Salvem el Casc Antic en relació al darrer ple del Districte:

La veritat és que va ser molt millor que l’audiència pública, més calmat. El Sr. Blasi en la seva línia defensiva constant.

En relació als temes exposats, ho vaig notar una mica fluix, jo pensava que es parlarien temes més substancials com projectes en marxa o es prendria alguna  decisió important, però suposo que això depèn de cada sessió.

Doncs referent al Casc Antic, de moment res de nou sobre les modificacions de l’MPGM; el grup d’ICV EUiA va fer una proposició (que resumeixo) de manifestar la preocupació per la falta d’interès en la participació ciutadana a la MPGM i instar-lo a posar-hi solució per desenvolupar l’objectiu 1er de conservació i revitalització del nucli històric de forma que les actuacions plantejades es desafectin els habitatges existents i els patis i jardins que actualment estan afectats, així com també estudiar i corregir els desajustos existents entre la realitat consolidada i el planejament derivats de les afectacions de reserva de sòl no executats que esdevinguin innecessàries.
I instar al Govern Municipal a portar a la part decisòria de la propera sessió del consell de Districte la MPGM per que s’informi favorablement, si s’escau, i a fer-ho abans de portar a dictaminar la seva aprovació provisional a la Comissió d’Hàbitat Urbà i Medi Ambient.

Seguidament jo vaig fer la meva pregunta que us vaig exposar, que volíem més informació del procés de modificació, etc… a la qual, a proposta de ICV-EUiA, 3 grups van votar a favor: ICV-EUiA, Unitat per Barcelona (ERC) i PSC.

Un dels grups es va abstindre, el PP, que després van venir a explicar-nos perquè, ja què creuen que han de deixar el temps necessari per prendre les decisions oportunes, que hi ha cases en molt males condicions, que s’haurien de desafectar amb la condició que es rehabilitessin i que si hi ha cases que estan al mig d’una carretera han d’assumir que és per un bé comú. Com us podeu imaginar jo els vaig argumentar que no hi ha cap casa que molesti a cap carretera i que no s’han pogut rehabilitar les cases perquè al estar afectades no s’han donat permisos… etc.

Respecte al grup de CIU, no va votar a favor, el regidor va dir que no hi havia falta d’interès, el procés està en curs, que no podia avançar cap dada ni cap data, que es resoldrà en els propers mesos, que s’estan tenint en compte totes les al.legacions presentades (més de 1.000), va demanar respecte i que tinguéssim paciència.. que amb una afectació des de l’any 70 ara no ve de 2 mesos… amb un to com si l’estiguéssim molestant.. bastant poc professional sota el meu punt de vista.. Si anem no és per gust, ja ens agradaria no haver de preguntar-li res, però sembla que al Sr. Blasi se li ha oblidat perquè estàvem allà; perquè hi ha en joc més de 145 llars, de famílies tan dignes com la seva, amb els mateixos drets i segurament menys privilegis i no és per rebre aquest tipus de resposta.. però no se li pot replicar al Sr. Regidor i vaig mossegar-me la llengua.

Va ser curiós perquè quasi bé durant tota la reunió vaig tenir al costat dos nois amb un aspecte “diferent” com si vinguessin del gimnàs que sincerament, cridaven molt l’atenció i vaig pensar que els hi devia interessar algun tema… però després em van dir que eren policies secreta.. jaja sóc una mica ignorant!! I a l’altre banda hi havien 2 més amb un aspecte més desapercebut… Aquest regidor té massa por… segons diuen, es veu que ha quedat traumatitzat de les ultimes reunions on els veïns ens hem revoltat i de les pintades que van fer al mamotreto del carrer Grau, de Blasi traïdor i la diana com si l’estiguessin apuntant, jo sincerament penso que és mes una excusa per fer-se la víctima i justificar la muralla de policies que prepara a cada reunió, perquè sap perfectament que la gent del poble de Sant Andreu no pensa en “matar-lo”… tot un drama gratuït i còmic.

Quan va sortir de la reunió, els de l’assemblea l’estàveu esperant amb una cassolada i el vaig veure pujar corrents cap al seu despatx. Finalment va sortir al cap de 15-20 minuts quan ja s’havia acabat, escoltat per la policia: no va agafar el metro com fa normalment… bastant penós.

Tenim quasi bé tot el suport polític de la oposició, i això es molt bo, seguirem lluitant!!

En fi, a la propera reunió pública hi tornarem a ser perquè vegin que no ens oblidem!

Moltes gràcies pel vostre suport!

Angela

Anuncis

Deixa un comentari

