Per un transport públic, assequible i de qualitat


*Avui dia 9 diferents hi ha vàries protestes sobre TMB a Barcelona i demà dia 10 hi ha convocada una vaga d’usuaris per a no fer servir els transports públics tal com es va fer l’any 51. On es va aconseguir que les injustes pujades llavors, es tiressin enrere!!!

http://tmb51.wordpress.com/*

Estem veien com el govern de CiU “decreta” un augment del preu del transport públic, un increment totalment abusiu, molt per sobre de la pujada de l´IPC; de fet, cada any ja estàvem veien increments per sobre l´IPC acordats per altres governs, “d´esquerres i de debò”, llegiu PSC, ERC, ICV-EUiA, però enguany aquesta pujada és la gota que fa vessar el got.

Tracten la gestió de TMB com una empresa privada, on només els interessa els beneficis, i no com el que realment és, una empresa pública que cobreix una necessitat social que és el transport; un transport que majoritàriament utilitzem les classes populars, compostes per treballadors/es, pensionistes, aturats/des, estudiants i joves.
Potser és per això que la dreta s´hi acarnissa, i això que en aquesta crisi les classes populars estem amb l´aigua al coll.

Hem de tenir en compte que el transport públic a Barcelona és un dels més cars de l´estat espanyol i fins i tot d´Europa si tenim en compte els salaris. La tarifació social a Barcelona només cobreix a la gent gran, la canalla fins als 12 anys i en alguns casos el jovent (T-jove és només trimestral), aturats/des, estudiants, etc, es queden fora d´aquesta tarifació.

De vegades els governants tan que s´enmirallen amb Europa, podrien imitar el fet de que algunes ciutats europees, el transport públic és gratuït o gairebé gratuït, amb àmplies reduccions dels preus per a persones aturades, etc.

Aquesta pujada de preus del transport públic que s´ajunta amb les penúries de les classes populars, contrasta amb els desorbitats sous dels directius de TMB.
Actualment els directius reben 800.000 euros en diversos conceptes d´indemmitzacions perassistir a consells i reunions que duren a vegades uns pocs minuts.

S´estan pagant sous a càrrecs polítics, com caps de gabinet, assessors de grups polítics, etc, per valor de 1929´411 euros anuals.
També podem veure , per exemple, com els diputats/des del parlament de la plaça St. Jaume, pel que viuen a l´àrea metropolitana de Barcelona cobren a part del sou, uns 20.000 euros anuals per despeses de transport, i si són de fora de l´àrea metropolitana fins a 30.000 euros anuals, lliures d´impostos i sense haver de justificar si aquest diners els han gastat i com. A més, tots els diputats/des tenen els petges gratuïts i el tren.

El transport públic no ha de ser cap luxe ni cap privilegi, sinó un dret social perquè la població pugui circular pel teixit urbà. Però amb l´excusa de la crisi, veiem com desballesten el que queda de l´estat del benestar, i d´aquesta manera abocar a les classes populars a la misèria.

Davant d´aquesta situació cal més que mai plantar-hi cara, lluitar, oposar-se a aquestes mesures, defensar un transport públic accesible als treballadors i les treballadores.

Organitza´t, lluita, i si vols, cola´t.

Adreces d´interès:
10-G Vaga de transports:
http://tmb51.wordpress.com/
Per colar-se al metro:
http://www.memetro.net/
http://www.cuelate.info/

10 responses to “Per un transport públic, assequible i de qualitat

  1. Jo no ho veig, lo de colar-se. Però sí fer un gran esforç i anar caminant o compartir cotxe. Gràcies per l’entrada, m’ha semblat molt interessant.

  2. Si la excusa para el incremento de precios es la situación de crisis (tambien llamada estafa); no deja de resultar curioso que no se han detenido la construcción de infraestructuras tipo AVE; que la Generalitat acaba de “comprar” la concesión del tunel del Cadí (para posterior subasta); que el Ayuntamiento ha reducido algunas tarifas “zona verde” (para los conductores “no infractores”); etc.

    Si lo lógico sería facilitar la movilidad como apoyo a la búsqueda de empleo; la lógica de CiU y sus amigos es fomentar el uso privado y apoyar las grandes obras que producen grandes comisiones…

  3. Permiteme añadir a la lista que el gasto publico en la iglesia tampoco se ha recortado. 13.266.216,12 € Mensuales. Parece ser que a ellos tampoco les afecta la crisis. (Estado laico?)

  4. Jo he fet un gran esforç i he anat caminant! Una experiència fantàstica que em sembla repetiré. A més d’expressar la meva indignació per la pujada de preus, faig cames, m’estalvio gimnàs i em poso sílfide. Tota una descoberta.

  5. Bravo Lou! Si tots fem així, llavors si que podem començar a tremolar!

  6. Doncs jo crec que totes ens hauriem de colar. Ja paguem aquestes infraestructures amb els nostres impostos.
    Aixó és un copagament més!
    Per un transport públic, gratuït i de qualitat, Cola´t tu també!

    Saül

  7. Jo avui he anat a treballar en bici per donar suport a la vaga.
    Lluís

  8. els mitjans fent enfasi en el autobus punxat i en que “quasi no sha notat”. no parlaran del perque ni de quantissima gent no ha punxat rodes dautobus. -> basura directa al teu cervell. Com deia un… “La revolución no será televisada”

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s