El moviment del 15M i la seva cobertura mediàtica


El d’avui és un dia amb molta cobertura mediàtica de signe bastant condescendent amb el moviment. Des de l’enquesta de El País on un 81% de la població recolza el moviment 15-M a la llista de propostes de Públic i ABC. No només està damunt la taula el debat sobre la continuïtat de les acampades (que gira cap a la transformació de les places), sinó que es debat i s’expliquen propostes, idees i línies d’actuació. Així mateix s’assenyala que són compartides per molta gent que no participa directament amb el moviment però sí hi simpatitza.
Malgrat la guerra a twitter i els problemes de cada plaça, algunes decisions i lines gruixudes comencen a cristal·litzar i a transcandir. Tot i el desgast, s’evidencia que el moviment manté i augmenta  el seu capital social i mediàtic. Evidentment, en presentar les propostes, cada diari tiba de la seva corda. Però, més enllà dels particularismes i de biaixos interessats, més enllà de fullarraca informativa, l’efecte balsàmic de la premsa avui és una senyal inequívoca de que les coses van bé, milloren i hi ha sintonia amb el gruix de la societat, de les perones. És evident que sovint ens manca perspectiva d’anàlisi per viure immersos en un moviment que evoluciona a diari. La premsa avui ens facilita la feina i apuntala desde fora el que intuim des de dins.
Público:
El País:
El Periódico:
ABC:
La Vanguardia:
Bonus:

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s